Fiecare sistem in lume are o limita. Motoarele nu fac exceptie. In general se incalzesc in timpul functionarii, ceea ce este un lucru normal. Cu toate acestea, in cele din urma vor ajunge la punctul de a se defecta din cauza supraincalzirii. De aceea, persoanele care se ocupa de motoare masive ar trebui sa cunoasca temperatura maxima pe care o suporta fiecare motor. Acest tip de constientizare ar trebui sa fie respectat si de proprietarii de masini, deoarece automobilele se bazeaza in special pe motoare. Asadar, cat de fierbinte este motorul unei masini?
De ce un motor devine foarte fierbinte?
In ciuda informatiilor gresite referitoare la actuala tehnologie, un motor de masina la ora actuala inca poate genera mult prea multa caldura. Este logic numai pe baza celei de-a doua legi a termodinamicii. Este de faptul imposibil ca energia termica sa fie convertita in energie mecanica 100%. Aceasta caldura in plus este motivul pentru care motoarele se incalzesc extrem de mult cand sunt folosite prea mult.
Cat de fierbinte este motorul unei masini?
Acum ca am inteles ca este perfect normal ca motorul masinii sa se incalzeasca foarte tare, hai sa aflam in sfarsit raspuns la “cat de cald este motorul unei masini?”. Inainte de a deveni mai specifici, ar trebui sa stiti ca motoarele pot ajunge atat de fierbinti incat metalul ajunge sa straluceasca.
In ceea ce priveste cifrele, majoritatea motoarelor au o capacitate termica maxima de aproximativ 120 grade celsius. Aceasta temperatura reprezinta de fapt lichidul de racire, deoarece alte componente, cum ar fi supapele de evacuare, pot fi mult mai calde decat numerele indicate. Astfel, sistemul sistemul de racire va munci mai mult sa raceasca. Daca se intampla acest lucru, lichidul de racire iese din supapa de eliberare a presiunii din capacul radiatorului. Daca furtunurile, capacul radiatorului si alte componente nu sunt suficient de puternice si de rezistente, nu vor putea suporta presiunea lichidului de racire.
Nu incercati niciodata sa atingeti temperatura maxima. Desigur, masinile speciale precum cele de curse se pot descurca cu temperaturi mai mari, dar nu cele obisnuite. Motoarele care pot trece de 120 de grade sunt in general multe prea costisitoare intrucat acestea necesita proiectare si constructie experta.
Surprizator, unele motoare pot ajunge chiar si intre 148 – 205 grade celsius. Totusi aceste temperaturi sunt numai o perioada de timp, deoarece in alte conditii motorul nu ar mai functiona. Acest lucru se intampla si daca exista probleme cu pompa de apa sau cu garnitura. Este ca “ultima rasuflare” a motorului.
In plus, intervalul normal de temperatura pentru majoritatea motoarelor este de 0-=150 grade celsius.
Ce se intampla cand motorul masinii este supraincalzit?
Chiar si pentru o distanta scurta, un motor supraincalzit are tendinta de a rupe componente importante, cum ar fi anumite piese interne, chiulasa sau blocul motor. Factorii care contribuie la acest lucru sunt tractarea, conducerea sub caldura intensa a soarelui si utilizarea curentului alternativ in stare s-a maxima.
Din fericire, majoritatea masinilor moderne au un contor de bord care indica o temperatura continura de citire a lichidului de racire a motorlui. Indicatorul de masurare ofera un avertisment urgent cand sistemul de racire incepe sa aiba probleme. In cazul in care exista probleme o solutie imediata este sa va opriti cu masina pe marginea drumului timp de cateva minute. Apoi, asigurati-va ca opriti aerul conditionat. Totusi. ceea ce trebuie sa porniti este incalzitorul pentru a indeparta caldura din motor si a o transfera intr-o alta zona. Pe de alta parte, daca situatia nu se remediaza si acul inca indica o temperatura mult prea mare apelati la un profesionist pentru a va verifica masina sau cumparati un tester auto de pe www.diagnozapro.ro pentru testare personala.
O varietate de modele noi de automobile folosesc o lumina de avertizare in loc de un ecartament. Lumina albastra cand motorul este rece. Iti spune ca poate da aer rece. In cele din urma culoarea albastra dispare cand temepratura motorului devine normala. Cu toate acestea atunci cand apare lumina galbena sau rosie este ckar sa autovehiculul intampla o problema.