Din pacate, experienta isi spune cuvantul de cele mai multe ori atunci cand te afli la volan, si de asemenea, si cunostintele tehnice in domeniu. Daca nu prea stapanesti bine niste notiuni de baza, chiar si lipsit de prea multa experienta, simti ca ceva nu este in regula cu masina ta, nu lasa acest lucru sa iti afecteze ziua sau sa te impiedice sa ajungi la destinatie! In primul rand, trebuie sa afli mai multe detalii pe care nu prea le-ai aprofundat in testele auto online despre bateria auto si despre situatiile limita in care poate esti nevoit sa iti schimbi roata de rezerva!
Cateva lucruri de baza despre defectarea bateriei
Unul din cele mai comune motive pentru care se produc defectiunile la masini, cu siguranta l-ai aflat si din chestionarele DRPCIV de pe i-drpciv.ro si face referire la descarcarea sau defectarea bateriei. Acesta este un moment dificil, care nu permite soferului prea multe alternative. Insa sunt si lucruri de care te poti ingriji astfel incat sa prelungesti durata de viata a bateriei.
Bateria se defecteaza din cauza ca scoti masina numai pe distante scurte, prin oras, uiti luminile aprinse sau ai o defectiune la sistemului de incarcare al masinii sau chiar la baterie! Daca voltajul este prea mic, are lor sulfatarea (sau intarirea placilor de plumb din aceasta componenta a masinii) ce ii reduce capacitatea de a retine incarcatura. De aceea, vibratiile excesive, supra incarcarea, coroziunea sau variatiile de temperatura trebuie evitate. In chestionarele auto cu siguranta nu ai aflat si faptul ca lunar ar trebui sa inspectezi terminalele bateriei, si sa le mentii curate, pentru a te asigura ca nu sunt afectate de coroziune. De asemenea, trebuie sa iti lasi bateria sa se incarce de la alternator, si sa izolezi bateria la temperaturi extreme cu o trusa speciala pe care o gasesti pe piata. Daca vrei sa nu ai surprize, ia-ti si un incarcator de baterie pentru concedii, spre exemplu!
Pana de cauciuc – o provocare pentru soferii incepatori
Instructorul auto nu te va invata si cum sa schimbi o roata la masina, si multe masini moderne nici macar nu mai au roata de rezerva, ci o trusa de reparare ca cauciucurilor, ceea ce nu prea este ok pentru un sofer aflat la inceput. Ce faci totusi daca ai ramas in pana? Exerseaza schimbarea rotii de rezerva intr-o sambata, cand ai liber de la serviciu. Astfel te vei descurca mai usor chiar si noaptea! Asigura-te ca ai mereu la tine cartea masinii, roata de rezerva, un cric, o cheie in cruce si una dinamometrica, un sabot, manusi, lanterna, si nu uita de triunghiul si vesta reflectroizante. Dupa ce ai terminat toata operatiunea, si esti sigur ca este un succes, mai verifica o data ca suruburile sunt stranse la maxim, verifica si presiunea din roata cea noua si mergi la o vulcanizare unde sa repari cauciucul defect.