CFR Calatori lucreaza la a ridica gradul de confort al persoanelor care calatoresc cu trenul. Astfel, compania trimite la reparat multe dintre vagoanele pe care le detine tocmai pentru a imbunatati conditiile de calatorie ale pasagerilor si pentru a reduce numarul de nemultumiri ale acestora. Indiferent ca circula cu trenul zilnic pentru a ajunge la locul de munca, saptamanal pentru excursii sau lunar cu diverse scopuri, calatorii nu sunt mereu satisfacuti de conditiile de calatorie si reclama fie mizeria din vagoane, fie defectiuni tehnice precum prize care nu functioneaza sau usi care nu se deschid. CFR vrea insa sa elimine aceste probleme. Cei care planuiesc sa circule cu trenul pot afla orice informatie cu privire la Mersul Trenurilor Romania , cum ar fi pretul sau programul de circulare, de pe site-ul mersul-trenurilor.net. Il puteti accesa cu incredere, deoarece acesta va ajuta sa va organizati calatoria si sa stiti tot ce trebuie pentru o deplasare fara probleme.
CFR Calatori detine peste 1200 de vagoane, iar multe dintre ele au nevoie de reparatii si modernizari pentru a putea circula in continuare. In vara anului 2018, de exemplu, 400 de vagoane din cele 1200 nu indeplineau conditiile tehnice pentru a putea circula, astfel ca autoritatile erau ingrijorate ca nevoia de trafic nu va fi satisfacuta, mai ales ca aceasta creste semnificativ in timpul sezonului estival. In aceste conditii, CFR a luat masuri: in 2018, s-au incheiat contracte de reparatii pentru 670 de vagoane care urmeaza sa se finalizeze in 2020. Aproximativ 400 de vagoane au fost deja reparate din punct de vedere tehnic, iar 24 de vagoane au fost reparate si modernizate, conform informatiilor transmise de CFR Calatori.
Repararea vagoanelor se afla pe lista de prioritati a CFR Calatori pentru anul 2019. Inca de la inceputul acestui an, compania a lansat doua licitatii pentru a obtine contracte de reparatii pentru 205 vagoane. Costurile estimate pentru repararea acestora se ridica la aproximativ 504 milioane de lei. Reprezentantii CFR sustin ca, dupa ce vagoanele defecte vor fi reparate si reintroduse in circularie, procesul de suplimentare a trenurilor pe diferite rute va putea continua, astfel incat raportul dintre cerere si oferta sa fie cat mai echilibrat.
In 2018, s-a constatat ca in ultimii patru ani niciun vagon din depourile CFR nu a fost reparat, desi, in 2017, a fost alocat un buget anume pentru reparatiile vagoanelor. Se pare, insa, ca CFR Calatori e pusa pe fapte in urmatorii doi ani si vrea sa nu mai aiba vagoane defecte in proprietate.