Reprezentanţii Metrorex confirmă, într-un răspuns pentru agenţia MEDIAFAX, că inspectorii OLAF au fost la sediul instituţiei şi au cerut documente referitoare la proiectul Magistrala 5 de metrou, Eroilor- Râul Doamnei.
„În urma solicitării dumneavoastră referitoare la un control realizat de Oficiul European de Luptă Anti–Fraudă (OLAF), Metrorex confirmă că o echipă OLAF a întreprins o misiune la sediul Metrorex, ocazie cu care a solicitat o serie de documente referitoare la proiectul Magistrala 5 de metrou, Eroilor- Râul Doamnei„, se arată în comunicatul de presă, remis MEDIAFAX, de către Metrorex.
Sursa citată anunţă şi că investiţiile la Magistrala 5 au făcut obiectul unor verificări interne.
„Facem menţiunea ca acest proiect de investiţii a făcut obiectul verificărilor Autorităţii de Management POS-T şi ale Autorităţii de Audit, nefiind identificate aspecte care să contravină regulilor şi procedurilor prevăzute de reglementările europene şi naţionale”, transmite Metrorex.
Devizul proiectului Magistralei 5 este de 3,2 miliarde de lei, investiţia fiind, practic, de 2,65 miliarde de lei din fonduri structural nerambursabile în cadrul Programului Operaţional Sectorial – Transport 2007- 2013 şi Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.
Magistrala 5 de metrou, Secţiunea Râul Domnei-Eroilor, inclusiv Valea Ialomiţei, este compusă din 10 staţii de metrou şi un depou.
Metrorex a selectat, la finele lunii februarie 2011, consorţiul format din Astaldi (Italia), FCC (Spania), Delta ACM şi AB Construct (România) pentru a realiza tronsonul Râul Doamnei-Haşdeu.
În România, compania Astaldi a fost implicată în mai multe proiecte, printre acestea numărându-se Pasajul Basarab din Bucureşti şi Stadionul Naţional.